2011. március 9., szerda

A Gyermekkor Múzeuma stb

Ismét városban járkálásos képek jönnek, véletlenszerű sorrendben. Meg egy múzeumlátogatás, ami szenzációs volt, szerencsére lehetett fényképezni, ezt ki is használtam rendesen. Játékmúzeumban voltunk, ahol nemcsak a régen, akár múlt században élt angol gyerekek játékai, de még olyanok is voltak, amikre én emlékszem az oviból vagy otthonról, szóval nagyon jól szórakoztam. Sok láttán szívesen lennék újra gyerek (jó kérdés, hogy felnőttem-e valaha egyáltalán?? :) ), illetve irigyeltem az angol gyerekeket. Volt nagyon megható is, szegény gyerekek játékai, és tényleg jó kérdés, hogy ki értékelte a sajátját jobban, a gazdag, elkényeztetett úrigyerek a gyerekméretű pónifogatát, vagy a szegény gyerek a kopott, használt csizmából rajzolt babáját. A maga módján biztosan mindkettő szerette és megbecsülte a sajátját, de hihetetlenek ezek az osztálykülönbségek.
No, de jöjjenek a képek!



Ismét az ötletes bringatároló, itt a magyarázó matrica is mellett van még, ami arra biztat, hogy mindkét kereket, és a vázat is lakatoljuk mindig. Ez azért is meglepő, mert sokan (70%) csak spirállal vagy gerinclakattal lakatolnak, és nem látszanak félteni a bringát. Mondjuk kevés egyedi vagy drágább kétkerekűt látok jártomban-keltemben, mindenki szakadt montival jár szinte. Egy-két fixist vagy egysebist láttam eddig, és akkor is többnyire ugyanazokat... futár sincs sok. Fura. Amúgy Edinburgh nem tűnik nagynak, pedig elvileg az. A belvárosi rész nem túl nagy talán, vagy nem is tudom. De olyan begyalogolható...


Hattyúk az óceán mellett az öbölben

Itt szállt partra Stuart Mária, a skótok királynője 1561 augusztus 19.-én, mikor Franciahonból tért vissza. Tehát lekéste nálunk a tűzijátékot...


Kacsák


Na ez egy tök undorító reklámfigura szerintem. Párszor elmentem mellette busszal.. kíváncsi vagyok, milyen perverz tervezte, nekem elment az étvágyam a hotdogtól hosszú időre... nem, mintha annyira szeretném amúgy :)


Üldögélés egy bácsival az öbölparton


Társaim a szórólapozásban, Mike épp megcsókolja a bácsit, Kamilla pedig vigyorog, mert nem tudja, hogy a bácsi megcsalja őt egy melegítőnadrágos sráccal. Kezében a szomszéd sarkon talált gerbera. Kemény dolog a szórólapozás kérem szépen :)


Ez valamiféle parti piac lehet, a bejáratnál vicces halakkal. Alkalomadtán vissza kéne nézni, amikor működik is a hely


Ez már a belváros, itt volt egy tuti bmx-pálya vagy mi, de lebontották sajnos. Mivel azóta sem használják a területet (pár éve lehetett), nemigen érthető, érdekelne a történet, de csak ennyit tudtam meg róla


Fogadó az Égő Rabbihoz :) Rabbinak fényképeztem, hehe


Mini átjáró, fény az alagút végén :)


A csövek mindenhol a házakon kívül futnak, nemigen vannak felkészülve itt nagy fagyokra az óceáni éghajlat miatt. Nagyon jók ezek a két ház közötti kis close-ok, mindnek van neve is


Ööö asszem ez a Holyrood Park hátulról, majd kiderítem, milyen épületek azok ott


Ez a North Bridge, ez tuti


...és a sínek csak úgy elkezdődnek, a semmiből, mint nálunk a bicikliutak:)


A fa, amit kétszer vágtak ki - egyszer karácsony előtt, egyszer pedig utána...


A nagyon régi temetőben, ahol a múltkor is jártunk. Az egyik szobor kezén egy feketerigó ül, sajnos mire közelebb értem, elrepült. Olyan szép nyugis az a hely, nem csoda, hogy tele van félénk madarakkal


Az épület mögött egy kelta kereszt


Princes Gardens, szobor, gyanítom szökőkút is egyben, majd kiderül tavasszal


Héttörpe-házikó újra :)


Hóvirág-ültetvény...


...és folytatódik!!


Tök jó ez a cégtábla


Újabb Close, háttérben a Scottish Monument látszik messziről, ami már a Princes Gardens másik oldalán van (ami mellett eltörpültem az egyik képen, bár emellett minden más is :) )


Éééés a múzeum!!! Lábbal hajtós mindenfélék tömkelege!


Ez biztosan a kisgyermek James Bond-é volt


Bringa :)


Gyerektandem!!


Noé bárkája


Malacpersely-gyűjtemény Andinak!!! :)


Csicsás lovacska egy körhintáról, gondolom - imádom ezeket :)


Punch and Judy - ez olyan hagyományos itt, mint nekünk a Vitéz János bábjáték :)


Van egy jópár ilyen szerkezet, bedobsz kb 10 pennyt, és csinál valami izgiset :) sajnos nem nagyon működtek, pedig mindet ki akartam próbálni


Gurulós felülhetős állatok


Minibringa!! Pont nekem való váz háháhá


Nevem Bond. James Bond.


Minifogat, háttérben fotó az eredeti tulajdonossal (az is muzeális értékű lehet), a fogat lovacskája igazi lószőrrel van bevonva, nagyon igényes az egész kidolgozása, a lószerszám is teljesen OK, mintha igazi lenne


Gurulós állatok, ezek is igazi lószőrrel bevonva - akkor nem volt még plüss kéremszépen :)


10 penny-ért megkeresheted a Loch Ness-i szörnyet :)


Állatkert :)


Tanya :)


Vasútmodell-hegyek


Ilyenkor megértem, hogy sokan hogyan kattannak rá a vasútmodellezésre, nagyon élethűek és szépek, el lehet babrálni az ilyesmikkel bármeddig


Mininkonyha szintén Andinak!!


Itt hatalmas hagyománya van a babaszobáknak, egész tárlókat töltöttek meg velük, a lakásoktól a speciálisabb darabokig, a rekorder egy kislány több, mint 2000!! részletből álló hatalmas háza volt, amit a saját házukra hasonlítva rendeztek be. A szám is tátva maradt, bár ilyenekkel én nem nagyon játszottam, de lenyűgöző, villany és folyó hideg-meleg víz is volt benne bevezetve!! Amikor az akkori otthonoknak alighanem a 85%-ban bezzeg még szóba sem jöhetett ilyesmi.. nem semmi.


Hentesbolt, ez vicces volt nagyon :)


Mindenféle babaház-kellékek, minden igazi porcelánból, vagy amiből kell, teljesen élethűen


Kitűzők - a kép fontos részlete, hogy a Michelin-baba pont kerékpározik a bal felsőn :) ezt később abbahagyhatta, különben nem lenne már ilyen kövér :D


Mindig érdekelt, mi ez a kereket-hajtok-pálcával - dolog a régi képeken stb. Hát így működik ezek szerint. Ezt egy helybeli kovács készítette, de a tábla szerint gyártották is.


Micimackó eredetiben, kis figurákkal :)


Andi!!! Tollas!!! :D


...ééés a legtutibb: lábbal hajtós kisrepülő!! Bár gondolom, azért nem repült :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése