2011. március 5., szombat

Londoni villámlátogatás

Nos, pár hete volt szerencsém egy villámlátogatást ejteni Londonban! El sem tudom mondani, mennyire tuti volt, bár az eső zuhogott (milyen meglepő), és egész nap egyedül városnéztem, de lesz ez izgibb is szerintem :) és egyébként így is jó volt. Vettem egy napijegyet, és keresztül-kasul buszoztam a belvárost. (bár mivel sok helyen voltam már, csak azokról csináltam képet, amit még nem láttam, ezért a képek nem teljesen fedik az útvonalat)
Mindenesetre jót mászkáltam. Íme az élménybeszámoló képekben.



A leghasznosabb térkép: ami figyelemreméltó, hogy a spirál műanyag, tehát remélhetőleg ugyebár nem fog összegyűrődni, mint a fémspirálok, hogy aztán alig lehessen kinyitni a továbbiakban, és kitépegesse a lapokat :) De benne vannak a házszámok, meg a metrómegállók is. A buszmegállók sajnos nincsenek, sebaj. Ajánlom mindenkinek, akinek komolyabb, de használható térképre van szüksége! (nem, nem fizettek a reklámért, sajnos, önkéntes vagyok :) )


Ez lehetne mondjuk a "Kávézó az Arany Biciklihez", de más volt a neve :)


Hyde Park egyik (általam kedvenc) kapuja


Kapu Borcsával


Bátor, önkéntes nárciszok (jeges szél fújt amúgy, de ez az angolokat semmiben nem akadályozza meg ugyebár, a virágok is tőlük tanulnak nyilvánvalóan)


Marble Arch


Barbapapáék rokonai Haribo-falváról


...és a Marble Arch mellett a sok másik mellett a magyar lobogó is ott lobog! Európa, ugyebár :)


Jótékonysági angol elefánt


Na itt sok képet csináltam.. gyönyörű, élethű és óriási plüssök egy hatalmas játékáruházban (jellemző, hogy mi köt le, nem? :) )


Gepárd, hehe


Gigantikus panda


Összehasonlításképpen ott a kisfiú, én a tevének kábé az árcédulájáig érem, és nem hiszem, hogy bennem van a hiba :) amúgy 1500 font volt, annyiért használt autót is lehet kapni. A havi minimálbér 1000 font körül van. Sajnos nehéz lett volna feltűnés nélkül kicsempészni, hogy eladjam a feketepiacon :) esetleg tevegelhettem volna..


Találkoztam Aslannal Camden Town-ban. Meg óriási tömeggel is, ezért nem töltöttem ott sok időt.


Ez az Elephant and Castle városrész ugyanazon nevű metrómegállójának bejárata. Mindig piszkált, mi a szöszt takar ez a név, és most elbuszoztam oda, de csak egy nagyobb kereszteződés, ha jól vettem ki, valamint hasonnevű bár, étterem és bevásárlóközpont. Elég lepukkant környéknek tűnt..


...ééés mire negyedszerre látogattam Londonba, sikerült megnéznem végre a Tower-t is!! Persze csak kívülről, belépő, ugyebár.. majd legközelebb, remélem, már nem egyedül! :)


Tower Bridge- nem volt esély rá, hogy nyitva lássam, úgy tűnt, épp felújítják egy részét. Eddig is kék volt? Hmm.


Az "Áruló Kapuja" - nem is akarom tudni, miket láthattak ezek a falak..


Barátságos lőtorony


De az épület nagyon szép


A híd közelebbről, a közepe be van zacskózva vagy mi - vagy így is felnyílik? Nem vártam meg mindenesetre :)


Címer a híd oldalán


Egy közeli magánöböl a házak között, izgis hajókikötő


Tower a naplementében


Dugó Londonban, a Picadilly Circus felé menet. Ez itt vagy 6-8 busz egymás mögött, totálisan beragadva, elég sokat álltunk, de senki nem dudált meg ilyenek. Arra gondoltam, hogy egy emeletes busz tetejéről turistaként még ez is izgi :)

Hát ennyi volt a kirándulás. Remélem, legközelebb már szikrázó napsütésben, némileg több pénzzel a zsebemben, és nem utolsósorban másodmagammal fogok hasonló londoni sétát elkövetni :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése